Fenntarthatósági témahét

logo_fenntarthatosagiA 2019. március 18-22. során megrendezésre kerülő Fenntarthatósági témahétre iskolánk az alábbi programot tervezte:

A téma: A 2019. évi Fenntarthatósági Témahét témakörei a közösségi közlekedés, a víz és a Globális Célok közül a „Egészség és jóllét” a „Fenntartható városok és közösségek” és a „Fellépés az éghajlatváltozás ellen” témái köré szerveződnek.

Cél: a témahét során minden osztály kapcsolatba kerüljön a témával. A diákokban erősödjön a környezettudatos életmódra való törekvés, de legalábbis elgondolkodjanak ezeken a problémákon.

Tervezett programok:

  • Minden 9., 10., 11. évfolyamos osztály osztályfőnöki órán vagy egy természettudományos óra keretében feldolgozza a felsorolt témák egyikét.

Az osztályfőnökökkel megbeszéljük, hogy melyik témát szeretnék és kérnek-e segítséget. Az egyes témákhoz rövid videót és segítő kérdéseket anyagokat adunk, amelyek alapján fel tudják dolgozni a témát.

Feldolgozásra szánt témák:

  • Nézz szembe a szemeteddel – Válogassuk ki a hulladékot a szemétből!

A résztvevő osztályok osztályfőnöki órán megbeszélik a szemétgyűjtéssel kapcsolatos élményeiket, következtetéseiket és beszélgetnek a szelektív hulladékgyűjtés fontosságáról.

  • Aktív tanulók – passzív ház

Megújuló energiákkal kapcsolatos feladatok megoldása.

  • Fedezz fel egy vizes élőhelyet!

A Parászta-patakkal ismerkedhetnek azok a 9. vagy 10. osztályok, amelyek még nem vizsgálták a patak élővilágát, vízminőségét.

  • A 12. évfolyamon az osztályok a természettudományos órák keretében dolgoznak fel a felsorolt témák közül egyet röviden a tanóra első felében.
  • A 9./AJKP osztály az osztályfőnöki órán felül a természetismeret órán foglalkoznak a „Élj egészségesen, sportolj a környezetedért” témakörrel.

Az óra célja, hogy a diákok figyelmét felhíjuk a fenntartható, egészéges életmódra.

  • A diákok a témában a fényújságra készítenek képes bemutatókat.
  • Diákok készítenek a fenntartható közlekedésre felhívó kampányt a közösségi médiákban, a legjobbakra felhívjuk a figyelmet az iskolai médiákban is.
  • Rádióban a diákok készítenek a témában egy összeállítást.

Ökoiskola munkacsoport