Projekt POWER

Beszámoló a projekt megvalósulásáról:

A megvalósult tevékenységekről a Fotóinkból című menüpontban láthatnak képeket; Béla-napi előadásainkról és tanulóink által készített spotokat a Videofelvételek a tanóráinkról, tanulóink alkotásai menüpontban találják.

A program utolsó momentumaként 2016. január 29-én (pénteken) 5 lány tanulónk Farkas Szabolcs tanár úr kíséretében job shadowing (ún. árnyékolás) program keretében bejárta a székesfehérvári Alcoa-Köfém Kft.-be, ahol meglátogatták a gyárat, és elbeszélgettek néhány ott dolgozó mérnökkel. 

2016. január 20-án (szerdán) a Prezitől érkezett hozzánk két munkatárs, akik a tanároknak tartottak képzést a Prezi működéséről és használatáról. Sajnos, tanulók nem vettek részt a képzésen annak ellenére, hogy az iskola hirdetőjén, osztályfőnökök útján és az iskolaújság facebook-oldalán is hirdettük a számukra. A program megismerése hasznos ismereteket adott tanáraink számára. Reméljük, az órákon is minél többször meg fog jelenni.

2015. december 8-án és 9-én a szegedi Nagyító Alapítvány munkatársai 27 (leginkább 9-10. évfolyamos) tanulónk számára tartott személyes hatékonyság fejlesztése tréninget. A feladatokat élvezetesnek tartották, jól érezték magukat.

2015. december 4-én egyszerre több tevékéenységet valósítottunk meg. A Béla-nap (Tehetségnap) keretében szerveztünk:

      karrierórákat angol nyelven (témák: Science learning around the world, Learning and challenges: a sience perspective),

      szakmai tapasztalatcserét a pályázatban részt vevő másik 3 középfokú intézménynek (kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Városmajori Gimnázium, Dunaújvárosi Szakképzési Centrum Rudas Közgazdasági Szakközépiskolája és Kollégiuma) több témában (E-learning a gyakorlatban, Robotika, 3D-tervezés, látványos fizikai kísérletek),

      tanári továbbképzést (téma: differenciálás),

      a tanulói tevékenységek projekttermékeként az elkészített spotokat (kisfilmeket) mutatott be 6 tanulónk, melyben Tolna megyei mérnöknőket kérdeztek a szakmájukról, pályaválasztásukról; továbbá

      a kiscsoportokban végzett tanulói kutatások/előadások is ekkor kerültek bemutatásra (3 fő: fizikai kísérletek, 2 fő programozás, 1 fő 3D-tervezés).

2015. november 30-án és 2015. december 1-jén három-három tanulónk meglátogatta a Szekszárdi Vízmű ívóvízüzemét, illetve szennyvíztelepét. Megtekintették a telepeket, majd megtekintették laboratóriumokat is. Az ott folyó munkát színvonalasnak, precíznek, létfontosságúnak gondolják. A végén még valaki közülök vízmérnök lesz?

2015. november 28-án (szombaton) 5 fő 9. évfolyamos tanulóval Szügyi Hajnalka koordinátor részt vett a TUDÁS Expón. A győri rendezvényen különböző középiskolák mérték össze tudásokat, melyen csak a meghívott csapatok vehettek részt. Tanulóink nagyon büszkék voltak arra, hogy képviselhették iskolánkat. Legorobotokat építettek erre az alkalomra, bemutatták a zsűrinek és az érdeklődőknek a működésüket, a tervezés és a megalkotás folyamatát. Legnagyobb örömükre arra is volt idejük, hogy a többi standot is meglátogassák, a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ kiállítását is megtekintették. A hosszú utazás ellenére sikerélményekkel gazdagon értek haza, és lelkesen folytatták a legorobot-építést Péter Miklós tanár úr vezetésével.

2015. november 13-án Schmeiszer Krisztiám programozó matematikus mutatta be életpályáját a karrieróránkon.

2015 őszén négy osztály szülői közösségével töltettünk ki egy kérdőívet, mely a pályaorientációhoz kapcsolódik. A kérdőívet itt lehet megtekinteni, az értékelését pedig itt. A szülők megszólítása a pályázat ideje alatt folyamatos volt az iskolai tablón, a honlapon és a facebook-oldalon.

2015. szeptember 30-án 37 tanulónk Péter Miklós tanár úr kíséretében meglátogatta a Paksi Atomerőművet, megtekintették az Atomenergiai Múzeumot is. Tanulóink örültek a lehetőségnek, néhányan ott képzelik el a jövőjüket is.

2015 szeptemberében a tanulók közütt - a szakmai megvalósítók támogatásával - meghirdettük a decemberig tartó programokat, egyéni és csoportos órákat, többek között:

     kisfilmek, spotok készítése mérnőknők munkájáról, pályaválasztásáról

     tanulócsoportok létrehozása az alábi témákban:

        látványos fizikai kísérletek,

        matematika szakkör,

        robotika,

        programozás,

        kortárs segítő/mentor tanuló felkészítése mentorálásra informatikai területen,

        kutatás vagy előadás készítése (programozás, robotika, fizika kísérletek, 3D-tervezés), továbbá 

    a májusi három napos angol tréningen részt vevő tanulók 12 alkalommal angol nyelvű prezentációs technikákat és különböző

    kommunikációs szituációkat gyakoroltak.

Kellemes nyári szünetet! Ősszel folytatjuk a foglalkozásokat (lesznek újak is!), és ismét kirándulunk!

2015. június 11-én 32 tanuló Budapestre utazott. A kiránduláson megtekintették az Elektrotechnikai Múzeumot és a Csodák Palotáját. A kísérletekkel tarkított előadás és az egyéni felfedezés lehetősége lelkesítette a diákokat. (Két tanulói visszajelzésből idéznék: "A Csodák Palotája és az előadás is nagyon tetszett. Tetszett az Elektrotechnikai Múzeum. Jól éreztem magam." "Izgalmas volt a mai nap, rengeteg lrdekes és új dolgot tudtam meg a Csodák Palotájában. (...) Én tényleg féltem, hogy megráz az áram.")

2015. június 8-án Gaál Zoltánné tartott előadást a vegyészmérnöki pályáról és a környzet-egészségügyi és kémiai biztonsági felügyelői munkáról.

2015. június 5-én Gaál Zsófia környezetmérnök mutatta be életútjá, a környezetvédelmi szakot és a mindennapi feladatait.

2015. május 20-22. között 16 tanulónk Csapó Katalin tanárnő és Gazdag Gabriella tanárnő irányításával 3 napos angol nyelvű tréningen vett részt. A tanulók 4-4 órában felváltva oldottak meg kommunikációs és prezentációs feladatokat.

2015. április 27-én Vilimi András, a Paksi Atomerőmű Zrt. egyik munkatársa mutatta be életútját. Előadásának egyik témája (erőmű tervezett bővítéséről, munkalehetőségei) nagy érdeklődésre tartott számot, hiszen erről keveset tudunk.

2015. április 23-án Szegedre utaztunk 36 tanulóval, ahol megtekintettük az Informatikatörténeti Kiállítást, utána egy majdnem két órás fizika kíséreletsorozatot tekintettünk meg. A kísérletek során a lézer tulajdonságait ismerhettük meg részletesebben, a vállalkozó szellemű tanulók részt vehettek a konkrét kísérletek végrehajtásában.

2015. április 17-én a Tolna Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja két munkatársa tartott előadást a továbbtanulásról, a munka világáról, a választás fontosságáról. Különböző honlapokat is megmutattak, ahol pályaválasztási teszteket lehet kitölteni.

2015. március 19-21. között megrendezésre kerülő 11. Neumann Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Verseny Kovács Győző szellemében díjainak egy részét a pályázatból finanszíroztuk. Köszönjük az Alcoa Alapítvány felajánlásait!

2015 márciusában a 9. és a 10. évfolyamos tanulóknak matematika szakkört indítottunk, összesen 36 fő vett részt.

 

A pályázat felhívása:

Érdekel a matematika? 

Szeretsz kísérletezni?

Kipróbálnád magad robotépítőként?

Érdekelnek a műszaki pályák/szakmák, de még nem döntöttél, és kellene a segítség?

Úgy gondolod, az angol nyelv elengedhetetlen a mai világban?

Fejlesztenéd személyes kompetenciáidat (pl. önismeret, konfliktuskezelés, kommunikáció, együttműködés)?

Akkor nincs más dolgod, mint JELENTKEZNI!

 

Részletek:

A projektről további információk a Partners Hungary Alapítvány honlapján érhetők el.

A projekt az ALCOA Alapítvány támogatásával valósul meg. A projekt ötletgazdája, egyes programok megvalósulásának helyszíne az ALCOA-Köfém Kft. Székesfehérváron.

power-logo.png